Az karbonhidrat, yeterli protein ancak daha fazla yağ içeren bir beslenme modeli.

Yalnızca Zayıflama değil, Epilepsi’den Alzheimer’a, Parkinson’dan MS hastalığı gibi pek çok sinir sistemini ilgilendiren hastalıkların tedavisinde kullanılmaktadır.

İnsülin duyarlılığını artırarak insülin direncini düşürmek suretiyle Tip 2 Diyabette etkilidir. Vücut ağırlığını, beden kitle indeksini azaltıp, Trigliserid ve LDL Kolesterolü düşürüp, HDL kolesterol düzeyini ise yükselterek Kalp Hastalıklarının oluşumuna engel olabilmektedir. Kanser tedavisinde ve kemoterapinin yan etkilerini azaltmada etkinliği ispatlanmıştır. Enflamasyonu düşürmesi böylelikle bağışıklık cevabını etkilemesi nedeniyle, Otoimmün hastalıkları iyileştirmede etkilidir. Ayrıca Glutatyon seviyesini de arttırmak suretiyle vücudun Detoks kabiliyetini arttırır.

Ketojenik diyette en önemli enerji kaynağı yağlardır. Yiyebileceğimiz sağlıklı yağlar, soğuk sıkım Zeytinyağı, Tereyağı ve Hindistan cevizi yağıdır.

Her türlü tahıl ve şekerden yapılmış ürünler, balkabağı, havuç, pancar, patates, turp ketojenik beslenmede yer almaz.

Avakado, çilek, böğürtlen, yaban mersini gibi meyveler tüketilebilirken, ketozis süresince diğer tüm meyvelerden uzak kalınmalıdır.